Två olika löpgrupper !

Korttidsfasta, Löpning / Permalink / 0
Jag vill ju någonstans komma vidare med min löpning . Jag är sugen på fler maror och fler ultralopp. 
Visst kan det gå om jag bara nöter på MEN nu testar jag något nytt ( igen).
Anmälde mig till två olika löpgrupper . 
VARJE STEG och RUNACADAMY. 
Har varit på ett prova på och två ordinarie pass på Varje steg . 
Osäker - alldeles för försiktigt och sävligt . Det börjar med att vi samla i Skatås , delas in i grupper och sedan beger vi oss iväg på en uppjogg till det stället vi skall vara på . Uppjoggen är i ett alldeles galet långsamt tempo . Typ bort mot 8 min . Det är massiv fokus på korta steg och trippande. Sedan på plats för dagen , lite olika uppvärmnings övningar och efter det löpteknik . Sedan dagens "grej" . Coopertestvariant första och korta intervaller andra gången . Dom korta intervallerna var 6 st 200m med en minut vila . Sedan löpte vi tillbaka till Skatås i samma långsamma 8 min tempo med många stopp och starter.  Eftersom jag sprungit några km innan själv så blir passet för innehållslöst , långsamt och det gör mig kall och ofokuserad. Men i Tisdags sprang jag hem efter passet också och fick ändå ihop 15,5 km.
På Runacadamy i onsdags var det ett betydligt proffsigare och högre tempo. Vi sprang uppvärmning till samma ställe som  jag var dagen innan .  Lite uppvärmningsövningar och sedan korta intervaller även här .
4x90s-4X75s-4x60s -4x45s -4x15s . Ojoj, verkligen tufft och korta vilor mellan . Sedan sprang vi tillbaka i gott nedjoggstempo till Skatås och avslutade med lite löpstyrka . Som tur var hade jag ställt bilen vid Härlanda och hade bara knappt två km att springa efter . Men fick ihop nästan 16 km i allt . Jag får fullfölja dessa två grupper nu i 12 veckor och hoppas att Varje steg blir lite bättre . Skall se om det fanns någon snabbare grupp så jag kan byta upp lite . Men mitt mål på 60 km denna vecka skall nog gå galant . Gjort 40 km på tre dagar . Tog vilodag från löpningen igår och spenderade kvällen hos lilla Majken . Fick god middag och mys . Idag Fredag blir det 8 km löpning efter jobbet och sedan till stan för BUBBEL MÄSSA. Kan bli ett par glas 😂😂😂 Skall bli kul att träffa Sofie en stund . Men är också glad att det är slut redan vid 21:00. Då kan jag vara hemma i tid och sova gott innan lördagens långpass. Så nördig är jag nu !!!!
Till top