Tjejhelg i Gällared !

Löpning, Marathon, Rörelse varje dag / #kopenhamnmarathon #anettestulteri #islandshäst / Permalink / 0
Fantastisk kul helg med tjejerna i Halländska metropolen Gällared. 
Denna gången var det Jane som bokat och fixat. 
Vi åkte i väg kl 13:00 på fredagen och gjorde Ett stopp på Gekås. 
På lördagen var det bokat ridning på Islandshästar . Vi var en brokig skara där några ridigt förut och där några aldrig suttit på häst innan.
Det var jättekul och ingen ramlade av 😊. 
Jag , Jasmine och Jane fick både tulta och galoppera lite .
Givetvis var det massa tjöt, vin och mat under helgen med och väl hemma kände jag mig upprymd och uppblåst 🙈.
Blir mer fokus på hälsa och inget mer dricka och festa på några veckor nu , undantaget påskafton .

På väg hem från löpgruppen förra onsdagen fick jag ont i utsida fot under knölen . 
Bestämde på torsdagen att vila från löpningen . Så 4 dagars löpvila och jag trodde det var över . Men igår körde jag 8 km på löpbandet och sedan Padel . Känner tyvärr av foten idag på morgonpromenaden . 
Jag vill inte gärna trappa ner igen nu . Har ju ett mål på 7 mil i veckan fram till Köpenhamn maraton och vill gärna hålla det .
Blev ju bara 41 km förra veckan .
Lite rädd att jag tappar mitt naturliga löpsteg när det skall trippas och annat på dessa löpgrupper. Min kropp gillar inte förändring 😩.
Men all smärta brukar ge sig om jag ignorerar den tillräckligt.
Så jag tänker att jag genomför passet idag och drar ner tempot lite till. Fart är ändå oväsentligt just nu. 
Får köra hårt med linimentet och kanske stödstrumpor eller nått .
Får kanske göra dom tråkiga tåhävningarna också , kanske hjälper det nått .
Finns ingen tid för skador . Jag har säkert gjort precis det man inte skall och ökat för mycket för snabbt . Men så blir det när man latat sig för länge . 
Hotellet är bokat i Köpenhamn . Nu återstår bara att fixa plats till loppet och tågbiljett . 
Är mer än taggad .
(null)

(null)

(null)


Till top