Less is more or more is better?

Löpning, Marathon / #copenhagenmarathon #cphmarathon #löpning #marathon#running / Permalink / 0
Osäker på hur jag skall tänka nu .  Benen är tunga ,men huvudet vill springa 😂😂😂.
Vill verkligen ha mina tänkta 7 mil/v de närmaste veckorna . 
Osäker på om jag gör mig en otjänst genom att sukta efter kilometer . Men läste en vis mans ord att man blir bra på det man över mycket på . 
Egentligen är ju farten oväsentligt just nu , den kommer på tävlingsdagen tänker jag 😂😂😂😂. 
Men jag skulle vilja känna mig pigg hela tiden .
Förstår att det är att kräva för mycket . Speciellt i en uppbyggnads fas.

Körde ännu ett tredelat pass igår . 
Egen förjogg på 7 km i snigelfart . Sedan löpgruppen Varje steg , som bara gör mig mer och mer besviken .  Mest besviken på mig själv som är impulsiv och bokar och betalar innan jag hade testat . Nu har jag lust att hoppa av denna löpgrupp men känns som jag då slänger bort 1400kr.
Mycket pengar just nu för mig .
Igår var det Trail på schemat .  Tog näst snabbaste gruppen .  Uppvärmningslöp i 8:15 tempo . Ca 750 meter. Sedan kom vi in på själva trailslingan . Men istället för att springa på i naturen blev det korta intervaller upp och ner på en trailstig.
Igen var passet mest stillastående med teori och upprepningar . Sedan samma nedjogg i blygsamt tempo och jag kunde faktiskt gå bredvid . 
I allt fick vi ihop 3 km . Så " lära springa Trail" var 1,5 km fram och tillbaka kanske 5-6 gånger . 
OCH då springer vi 20-30 sek och vilar minst 2 min mellan .  
Säkerligen utvecklande för en ganska nybörjare men utan att framstå som kaxig så ger det inget just nu .
Har mer förhoppningar på kvällens intervaller med RunAcadamy.
 Är rejält trött efter deras pass.  

OCH jag är anmäld och klar till København Marathon .  Tåg bokat och hotell bokat . 

Jag köttar på nu , hoppas på fint väder och en härlig påsk .

Till top